? *توصیه های پایانی برای شرکت در آزمون سراسری1398*
 
◀مشاوره تحصیلی:  به نام آرامش‌دهنده قلب‌ها. کم کم به روز برگزاری آزمون سراسری نزدیک می‌شویم و مهم‌ترین چیزی که یک داوطلب به آن نیاز دارد این است: *آرامش، آرامش، آرامش.*
 
✅ *الف) برای آرامش:*
 
? *تقویت تفکرات درست در برابر تفکرات نادرست:* به هراندازه که خوانده‌اید به خودتان اعتماد کنید و از خود انتظار مثبت و منطقی داشته باشید. از پیش گویی منفی، ذهن خوانی منفی، فاجعه سازی، قضاوت عجولانه و ... بپرهیزید.
 
? *صبر:* صبر و شکیبایی در روزهای باقیمانده بسیار مهم است: «صبر و ظفر [پیروزی] هر دو دوستان قدیم‌اند/در اثر صبر نوبت ظفر آید در این روز ها به این فکر کنید که: بهترین کار ممکن که می‌توانید انجام دهید چیست؟ همان کار را انجام دهید!
 
? *امید:* امید یعنی همان صدای سالم درون انسان، همان صدایی که شوق ماندن و انگیزه استقامت در راه رسیدن به هدف را زنده می‌کند و موتور حرکت انسان می‌شود. امید یعنی اینکه حتی اگر در آخرین آزمون قبل از کنکور نتیجه مورد انتظار را کسب نکرده‌اید بازهم امیدوار باشد که:  *چون ز چاهی می‌کنی هرروز خاک/عاقبت اندر رسی در آب پاک*
 
? *توکل به خدا:*  انسان در همه حال محتاج به عنایات خداوندی است و در عرصه‌های مهم‌تر این احتیاج بیشتر احساس می‌شود.  توکل به خدا و سپردن تدبیر امور به دست توانای او باعث آرامش می‌شود و «آگاه باش كه با ياد خدا دل‌ها آرامش می‌یابد» و «هر که اتکایش به خدا باشد، خدا برای‏ او کافی است» . 
 
✅ *ب) هنر آزمون دادن را یادآوری کنید:*  یعنی باید بدانید که در جلسه‌ آزمون به چه ترتیبی و چگونه می‌خواهید به سؤال‌ها پاسخ دهید. اما بازهم به چند نکته هم توجه کنید:
 
?- ترتیب پاسخ به سوالات دفترچه را به همان روشی که تمرین کرده اید رعایت کنید.
 
?-این جمله‌ی طلایی را قبل از شروع آزمون به خود یادآوری کنید:  *من می‌خواهم هراندازه که می‌توانم به سؤال‌ها پاسخ دهم نه هراندازه سؤال هست! من می خواهم سوالات هر درس را در کمال آرامش و به دقت بخوانم و در کمال آرامش پاسخ مناسب بدهم.*
 
?- پاسخ هر سوال را همان موقع در پاسخنامه وارد کنید. (سوالات 10-20-30- و ... را دوبار کنترل کنید)
 
?- از تکنیک ضربدر و منفی استفاده کنید. ( به سؤال‌های مبهم و پیچیده گیر ندهید) 
 
?ـ بر اساس حدس و گمان و شانس پاسخ ندهید. 
 
?- عجله نکنید.
 
?- اگر به برخی سوالات نمی توانید پاسخ دهید جو گیر نشوید، و برای بالا بردن درصدها، با زدن گزینه های غلط درصد خود را پایین نیاورید!
 
?ـ سؤال‌ها را نه ساده بگیرید نه پیچیده! بلکه سؤال را کامل، دقیق و با تأکید بر کلمات کلیدی بخوانید و بدانید چه می‌خواهد!
 
?- حتی اگر در یک یا چند درس مشکل داشتید بازهم محکم بایستید و هر درسی که بهتر می توانید، پاسخ دهید.
 
✅ *ج) حضور به موقع و وسایل مورد نیاز:*
 
?حداقل یک ساعت قبل از شروع آزمون در محل برگزاری آزمون حضورداشته باشید. این مسئله را جدی بگیرید(درب حوزه هاي امتحاني صبح ها رأس‌ ساعت‌ 7:00 (هفت) صبح و بعدازظهرها رأس ساعت 14:30 (دو و نيم بعدازظهر) بسته خواهد شد)
 
? وسایل لازم مانند: 1- اصل کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار 2- کارت ورود به جلسه 3- ساعت 4- چند عدد مداد سیاه پررنگ 5- مدادتراش 6- پاک‌کن  7- سوزن ته گرد برای الصاق کارت ورود به جلسه به سینه (یا آویز) 8- دستمال‌کاغذی و ... آماده نموده و در جلسه‌ آزمون به همراه داشته باشید. بطری آب، شربت، بیسکوئیت خشک، شکلات یا انجیر به همراه داشته باشید و زمان استفاده از آن را به خاطر داشته باشید.
 
? شام و صبحانه را فراموش نکنید.
 
❌ داوطلبان بايد از آوردن وسايل اضافي از جمله كيف دستي، ساك دستي، وسايل محاسباتي و هرگونه وسايل ارتباط الكترونيكي و دستگاه حافظه دار (از قبيل پيجر، تلفن همراه، تبلت، قلم نوري، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و ...)، جزوه، كتاب، ماشين حساب، هرگونه نُت و يادداشت و نظاير آن و همچنين وسايل شخصي به جلسه آزمون اكيداً خودداري نمايند.
 
?*خدایا چنان کن سرانجام کار / تو خشنود باشی و ما رستگار*?
 
 
?«با آرزوی موفقیت برای شما»
 
?رزاق خواجه زاده – مشاور تحصیلی
11تیر 1398