{jcomments off}مشاوره تحصیلی: پس از انتشار کتاب «راهنما و کتاب کار برنامه‌ریزی درسی کنترل» در آذر1395 که مورد استقبال و استفاده برخی رتبه‌های برتر کنکور قرار گرفت این بار با پیشنهاد جمعی از «مشاوران سمپاد فارس» همان کتاب را به‌صورت خلاصه‌تر و جمع‌وجور تر به‌صورت یک دفترچه منتشر کرده‌ایم.

روش برنامه‌ریزی روزانه روشی آسان و درعین‌حال مؤثر و مفید است؛ در این روش دانش‌آموز بر اساس درس معلم و آزمون‌های آزمایشی برنامه روزانه خود را تنظیم می‌کند. بزرگ‌ترین امتیاز این روش آن است که دانش‌آموز به‌طور مستقل می‌تواند برنامه‌ریزی کند و برنامه به‌صورت واقعی‌تر و دقیق‌تر تنظیم می‌شود.

برای آسان‌تر شدن کار داوطلبان کنکور می‌توانند قبل از برنامه روزانه یک جدول هفتگی برای تقسیم ساعت‌های هر درس در هفته تنظیم نمایند. معتقدم با هر روش برنامه‌ریزی و هر نوع جدول دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور از برنامه روزانه استفاده نمایند. نمون برگ برنامه روزانه (برای همه پایه ها)

 

مراحل تنظیم برنامۀ روزانه:

1) وقت مفید خود را جهت انجام تکالیف درسی برای یک روز پیش‌بینی کنید. تعیین ساعت شروع و پایان مطالعه در اوقات صبح، ظهر و شب مهم است.

2) بر اساس برنامۀ معلم، برنامۀ راهبردیِ سالانه و شرایط فردی مشخص کنید که کدام پایه؟ کدام درس‌ها؟ چه موضوعاتی؟ چه تکالیفی (مطالعۀ بار اول، تست، تکرار) می‌خواهید انجام دهید. برنامه را بر اساس اولویت بنویسید.

üروزهای مدرسه، بعد از کلاس و روزهای تعطیل شب قبل یا اول صبح برنامۀ روزانه را تنظیم کنید. تشخیص اولویت‌ها و تعادل در برنامه‌ریزی بسیار مهم است.

3) هم زمان وقت لازم برای هر یک از درس‌ها تخمین زده و روبروی آن بنویسید.

4) پس از انجام هر تکلیف گزارش وقت مطالعۀ انجام‌شده را بنویسید و چنانچه تست هم زده باشید تعداد تست را بنویسید.

5) در پایان روز، جمع ساعت مطالعۀ روزانه را بنویسید. (خودکنترلی)

ü دانش‌آموزان همۀ پایه‌ها می‌توانند از این دفتر استفاده کنند. داوطلبانِ آزمون سراسری نیز می‌توانند «به‌تنهایی» یا در کنار برنامۀ هفتگی از این دفتر استفاده نمایند.

یادآوری: به یاری خدای بزرگ در آینده نزدیک «برنامۀ آنلاین برنامه‌ریزی درسی» برای کنکوری ها در دسترس دانش آموزان عزیز قرار خواهد گرفت.

 

مزایای روش برنامه‌ریزی روزانه:

دانش‌آموز به‌طور مستقل می‌تواند متناسب با شرایط و توانایی‌های خود برنامه‌ریزی کند.

 برنامه به‌صورت واقعی‌تر و دقیق‌تر تنظیم می‌شود و درنتیجه عمل به آن آسان‌تر است!

 ازنظر اولویت‌بندی درس‌ها، تعداد درس‌ها و وقت مطالعۀ هر درس انعطاف‌پذیر است.

 با نوشتن گزارش‌های دقیق از تکالیف انجام‌شده سرعت شما در مطالعـه، تست و تکرار مشخص و روزبه‌روز تجربۀ شما در تنظیم برنامـه بیشتر

می‌شود.

به‌طور روزانه ارزیـابی می‌شود و دانش‌آموز می‌تواند میان آنچه پیش‌بینی کـرده و آنچه انجـام داده مقایسه کند.

مطالب مرتبط:

 مشخصات دفتر برنامه ریزی روزانه:

1-جلد پشت و رو رنگی با مقوای 300 گرمی
2- تعداد صفخات 188صفحه
3- دارای یک صفحه راهنما و 184 صفحه جدول برای نوشتن برنامه روزانه و 4 صفحه یادداشت
4- نوع کاغذ 80 گرم
5- اندازه حدود 12.5 در 17.5 سانتی متر در قطع ربعی
6- نوع صحافی فنر دوبل

قیمت : کتابفروشی

مراکز فروش:

شیراز، بلوار پاسداران، بعد از کوچه 66 ساختمان ایران، کتاب‌فروشی ماهان (روبروی شیرینی فروشی گاج)

☎️38229211

09173156154