مشاوره تحصیلی: چکیده:این تحقیق باهدف بررسی و تجزیه‌وتحلیل برنامه‌ریزی درسی رتبه­ ی 5 کشوری در آزمون سراسری سال 1394 در گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک انجام‌شده است. داوطلب موردمطالعه در این تحقیق آقای امیر حسینی است که در سال تحصیلی 94-1393 در مجتمع نمونه دولتی غزال (ابن‌سینا) ناحیه­ ی یک شیراز، مشغول به تحصیل بوده است. برای انجام این تحقیق از روش «پس رویدادی» استفاده‌شده و بر مبنای گزارش‌های ثبت‌شده در دفتر برنامه‌ریزیِ داوطلب، به بررسی و تجزیه‌وتحلیل این موفقیت بزرگ پرداخته‌شده است.

جامعه‌ی آماری و نمونه آماری در این تحقیق یکی است. هرچند بررسی یک نمونه آماری، قابل‌تعمیم نیست، اما مطالعه­ ی آن به جهت پیروی این نمونه­ ی آماری از روش‌های علمیِ برنامه‌ریزی و مطالعه، آموزنده و قابل ­توجه است. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد برنامه‌ریزی درسی، پیروی از روش‌های علمی یادگیری و مطالعه و همچنین پشتکار قابل‌تحسین و خلاقیت‌های فردی از عوامل اصلی موفقیت وی می‌باشد. یافته‌ها حاکی از آن است که وی از یک مهرماه 1393 تا پانزده خرداد 1394 درمجموع 1980 ساعت مطالعه­ ی مفید داشته است. همچنین یافته‌ها نشان می‌دهد مینیمم ساعت مطالعه در یک روز، ۲ ساعت؛ ماکزیمم ساعت مطالعه در یک روز، ۱۳ ساعت و ربع؛ و میانگین ساعت مطالعه در یک روز، حدود ۷ ساعت و 45 دقیقه بوده است؛ همچنین مینیمم تعداد عنوان‌های مطالعاتی در یک روز، ۳ عنوان؛ ماکزیمم تعداد عنوان‌های مطالعاتی در یک روز، ۱۶ عنوان و میانگین تعداد عنوان‌های مطالعاتی در یک روز، حدود ۹ عنوان بوده است.

کلیدواژه‌ها: امیر حسینی - آزمون سراسری - برنامه‌ریزی - رتبه­­ ی ۵ - گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک

 

لینک دریافت متن کامل این مقاله علمی-پژوهشی به صورت pdf

 

لینک دریافت فایل اکسل مقاله

 

لینک دریافت مقاله به صورت صفحه به صفحه در سایت روزنامه طلوع (با کلیک بر روی هر صفحه می توانید فایل pdf آن صفحه را دریافت نمایید)

 

 

صفحه 1

 

صفحه 2

 

 

صفحه 3

 

 

صفحه 4