{jcomments off}مشاوره تحصیلی: توصیۀ اول این است که دفترچۀ ثبت نام را شخصا مطالعه نمائید اما در اینجا به نکات مهم برای ثبت نام آزمون سراسری اشاره می شود:

1- دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت https://dipcode.medu.ir

2- خرید کارت اعتباری:

*هزينه شركت در آزمون سراسري به صورت اينترنتي و با كارت هاي اعتباري عضو شبكه بانكي شتاب دريافت مي شود.

* هزينة ثبت نام در هر گروه آزمايشي 000 / 370 سيصدو هفتاد هزار ريال است كه پس از پرداخت، شمارة سريال اعتباري شماره 12 رقمي براي شما نمايش داده مي شود. آن شماره را يادداشت نماييد.

*در صورت علاقه به رشته هاي تحصيلي دانشگاه پيام نور و مؤسسات غيردولتي غير انتفاعي (با آزمون) لازم است در سامانه خريد كارت اعتباري، مبلغ 000 / 186 یکصد و هشتاد و شش هزار ريال واريز و شماره سريال ده رقمي دريافت كنید.

*خرید کارت فقط از طریق سایت سنجش انجام شود.

3- آماده کردن مدارک لازم :

ـ شناسنامه و كارت ملي

ـ شماره سريال كارت اعتباري خريداري شده به تعداد گرو ههاي آزمايشي كه قصد شركت در آزمون آن را داريد. مثلا اگر هم تجربی هم هنر می خواهید امتحان دهید باید دو کارت بخرید.

ـ  دریافت کد سوابق تحصیلی

ـ كد مربوط به منطقه و كد پستي محل سكونت

ـ كد وضعيت نظام وظيفه برای داوطلبان مرد صفحه 20 دفترچه

ـ معدل کتبی ديپلم و معدل كل ديپلم

ـ كد پیگيري مربوط به سهمية ايثارگران و رزمندگان (برای ایثارگرانی که کد پیگیری لازم دارند)

ـ كد 13 رقمي مربوط به داوطلبان غير ايراني

ـ فايل عكس اسكن شده (مطابق دستور دفترچه)

4- تکمیل فرم پیش نویس (توضیحات لازم برای نحوۀ تکمیل فرم پیش نویس درصفحه 12تا16 آمده است)

*توصيه مي شود پيش از ورود به صفحة ثبت نام، فرم پيش نويس تقاضانامه ثبت نام را تكميل كنید. اين فرم "دقيقاً" مشابه فر م ثبت نام بوده و به شما كمك مي كند مراحل ثبت نام را با آرامش، سرعت و دقت بيشتري انجام دهيد.

*گروه آزمایشی: هر فرد بدون در نظر گرفتن نوع مدرك تحصيلي نظام آموزشي (ديپلم نظام آموزشي جديد «نظام »6-3-3 ، ديپلم نظام قديم يا مدرك پيش دانشگاهي) ، در هريک از گرو ههاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي، علوم انساني ، هنر و زبان مجاز به ثبت نام است.

*هر فرد علاوه بر ثبت نام در يكي از گرو ههاي آزمايشي اصلي(علوم رياضي و فني، علوم تجربي يا علوم انساني)، در صورت تمايل، مي تواند در یك يا هر دو گروه آزمايشي زبان و هنر نيز ثبت نام نمايد.

*برای اطلاع از شرايط استفاده از هر یک از سهميه ها صفحه 23 را ببینید.

 5-تهيه یک برگ پرينت از فرم نهايي ثبت نام با شمارة پرونده 7 رقمي و كد پيگيري 16 رقمي براي كنترل و نگهداري در پرونده شخصي داوطلب الزامي است. مراحل ثبت وقتی کامل شده است که شمارة پرونده 7 رقمي و كد پيگيري 16 رقمي دریافت کرده باشید.

چند نکته مهم:

*دانشگاه آزاد اسلامي در سال 1399 آزمون مجزايي ندارد و علاقه مندان به تحصيل در اين دانشگاه هم لازم است در اين آزمون ثبت نام نمايند

*افرادي كه علاقمند هستند فقط در رشته هايي تحصيل كنند كه پذيرش در آنها بدون آزمون انجام مي شود، نيازي به ثبت نام در آزمون سراسري ندارند. لینک دفترچه صرفا با سوابق :

 http://www6.sanjesh.org/download/sar99_NoExam/NOExamRg_cs99.pdf

* ویرایش: در صورتي كه بخواهيد هر قسمت از مطالب فرم ثبت نام خود را تصحيح كنيد، از تاريخ 16 / 11 / 98 تا تاريخ 98/11/24 ، با ورود به صفحة ثبت نام در بخشي با عنوان « قبلاً ثبت نام كرد ه ام » و با وارد كردن شمارة پرونده و كد رهگيري  16 رقمي مي توانيد اين كار را انجام دهيد.

موفق و پیروز باشید.

منبع : دفترچه شماره 1 ثبت نام آزمون سراسری 1399

رزاق خواجه زاده

16بهمن98